loading...
آمل باکس
Mehdi بازدید : 281 چهارشنبه 16 دی 1394 نظرات (0)

برای درمان بی خوابی تشخیص علت بی خوابی اولین مرحله است.کمبود ویتامین b ، کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم ، و روی و خوردن بیش از حد غذا یا داشتن عادت غذایی بد و تغذیه نامناسب ، همه می توانند از علت بی خوابی باشند .

درمان بی خوابی

درمان بی خوابی

درمان بی خوابی  مساله ای است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است . برای درمان بی خوابی تشخیص علت بی خوابی اولین مرحله  است. اما بسیاری از مردم بدون توجه به این موضوع با تجویز پزشک یا خودسرانه از داروهای شیمیایی و قرص های خواب آور برای درمان بی خوابی استفاده می کنند و به جای درمان ریشه ای بی خوابی از قرص هایی مانند دیازپام، لورازپام و نیترازپام استفاده می کنند، داروهایی که به مرور فرد را به خود وابسته می کند و این وابستگی گاهی تا جایی پیش می رود که فرد بدون مصرف این داروها نمی تواند، بخوابد.

درمان بی خوابی به روش هندی ها

مصرف یک لیوان شیر گرم که در آن یک قاشق غذاخوری عسل حل شده باشد تاثیر زیادی در داشتن خوابی آرام دارد. البته هندی ها بر این باورند نوشیدن مخلوط شیرعسل در صورتی که به همراه پاشویه آب گرم انجام شود اثری دو چندان دارد.

درمان بی خوابی ناشی از استرس با ماساژ

ماساژ ستون فقرات یکی از بهترین روش ها برای تخلیه استرس ها و فشارهای عصبی  از نظر درمانگران طب سنتی می باشند که کیفیت خواب شبانه را تحت تاثیر خود قرار می دهند. آنها بر این باورند ماساژ ستون فقرات از گردن تا کمر، پشت ران و ساق پا می تواند تاثیر زیادی در بهبود کیفیت خواب افراد داشته باشد.

درمان بی خوابی رژیم غذایی

کمبود ویتامین b ، کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم ، و روی و خوردن بیش از حد غذا یا داشتن عادت غذایی بد و تغذیه نامناسب ، همه می توانند از علت بی خوابی باشند . دانستن اینکه چه نوع غذایی موجب کاهش یا مانع از خوابیدن شما می شود ، می تواند کمک بزرگی باشد .

برای درمان بی خوابی اسطوخودوس بخورید

اسطوخودوس داروی سنتی برای درمان بی خوابی  است و از روغن آن در حمام و رایحه ی درمانی استفاده می شود اما دمنوش آن هم مؤثر است. از لحاظ پزشکی ثابت شده است که تنها استشمام عطر اسطوخودوس قبل از خواب، میزان خواب عمیق (موج آرام) را افزایش می دهد.

 برای درمان بی خوابی غذاهای شور نخورید

از خوردن غذاهایی مانند پیتزا ، ماهی ، سوپ و یا هر غذایی که شامل مقدار زیادی سس و نمک است خودداری کنید .این غذاها انسان را تشنه می سازند . بنابراین مجبور خواهید بود دائماً از رختخواب بلند شوید و آب بنوشید . مصرف یک لیوان شیر گرم قبل ازخواب می تواند به خاطر داشتن مقدار زیادی تریپتوفان  مؤثر واقع شود .

برای درمان بی خوابی  کافئین نخورید

به گزارش اسان طب  نوشیدن قهوه و چای و خوردن شکلات قبل از خواب ، منطقی نیست . بسیاری از مردم فراموش می کنند وقتی که در حال تماشای یک مسابقه فوتبال هستند ، از خوردن چیپس ، مایعات شیرین و کافئین دار یا تنقلات سنگین خودداری کنند .

برای درمان بی خوابی هر دارویی را نخورید

 سیگار کشیدن و برخی از داروها و حتی افسردگی ، همه می توانند باعث بی خوابی شوند . برخی از داروها خواب آور هستند که باعث خواب آلودگی می شوند  ؛ مانند آنتی هیستامین ها که البته در درمان بی خوابیهای کوتاه مدت مؤثر است ، ولی در طولانی مدت به خاطر ایجاد وابستگی خطرناک بوده و دوباره امکان برگشت بی خوابی وجود دارد .

برای درمان بی خوابی  آلبالو بخورید

از نظر محققان ملاتون موجود در آلبالو می‌تواند بر مغز بی خواب‌ها تاثیر مفیدی بگذارد و باعث تنظیم شدن چرخه خوابشان شود. محققان می‌گویند دو وعده خوردن این میوه در صبح و شب می‌تواند به تنظیم شدن خواب افراد کمک کند.

برای درمان بی خوابی دمنوش بابونه بخورید

دمنوش بابونه یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های شبانه است که قرن ها از آن به عنوان یک نوشیدنی خواب آور و آرام بخش استفاده می شود. دمنوش بابونه یکی از محبوب ترین دمنوش ها در سراسر جهان است و برای رفع استرس بسیار مفید است. بابونه علاوه بر آرام بخش بودن، تقویت کننده ی دستگاه ایمنی هم است و انتخاب بسیار خوبی برای دمنوش قبل از خواب است.

برای درمان بی خوابی کیوی بخورید

محققان می‌گویند اگر 4 هفته به رژیم غذایی تان کیوی اضافه کنید، بی خوابی تان از بین می‌رود. آنها به شرکت کنندگان یک تحقیق، یک ساعت قبل از خواب دو کیوی دادند و مشاهده کردند که کیفیت خواب آنها بالاتر رفته است.

برای درمان بی خوابی شیر و مغز بخورید

توصیه محققان به بی خواب‌ها، خوردن یک مشت مغز آجیل و یک لیوان شیر قبل از خواب است. به نوشته دیلی میل، پژوهشگران بر این باوردند که با اضافه کردن این دو مورد به رژیم غذایی بی خواب‌ها می‌توان مشکل‌شان را کمرنگ کرد.

تذکرات لازم برای درمان بی خوابی

یوگا کار کنید . اگر میان سال هستید و بعد از یائسه شدن به بی خوابی دچار شده اید، گذشته از اضافه کردن خوراکی‌های گفته شده، باید با ورزش هم آشتی کنید. محققان می‌گویند ورزش یوگا بیشتر از هر راه دیگری می‌تواند به تنظیم شدن خواب خانم‌های یائسه کمک کند. بعداز ظهر ورزش کنید و از ورزش کردن 2 تا 3 ساعت قبل از خواب پرهیز کنید زیرا سبب بی خوابی می شود.

 

منبع مطلب درمان بی خوابی : سایت آسان طب

http://asanteb.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 694
  • بازدید سال : 10,948
  • بازدید کلی : 46,829